hits

Love Your Body

Hei fine venner! 

I går hadde jeg meg en deilig økt med både jogge og gåtur (skal ikke skryte på meg at jeg jogger gjennom en hel økt, for det blir en del gåing mellom slaga, haha) i solen, etterfulgt av en fin yoga økt her hjemme. 

For ganske nøyaktig ett år siden fant jeg veien tilbake til Bergen etter 4 år på østlandet, og iløpet av de 4 årene gikk jeg gjennom mye tøffe tider helsemessig og når jeg da kom hjem igjen var jeg ganske skral, både fysisk og psykisk. Det var da jeg kjente at jeg måtte gjøre noe annerledes, noe som var godt for meg og for kroppen min...
Plutselig gikk det opp et lys for meg og jeg fant frem yoga matten og youtube, begynte så å følge en utrolig dyktig dame som delte sine videoer og tok det derfra.

Yoga ble en del av min redning for å få et sterkere sinn og en sterkere kropp! 
Det å legge bort fokus fra omverdenen og bare fokusere på pusten, fokusere på bevegelsen og fokusere på å gjennomføre det jeg bestemmer meg for på matten akkurat der og da. Det er en helt magisk følelse når du får det til!

Jeg ble så utrolig inspirert av de fine yoga bildene til Tine Monsen, at jeg måtte lage en ny bildeserie for å feire mitt år med yoga!

Jeg har skrevet litt før om min reise med yoga og det er så gøy å både kunne se på bilder og kjenne på kroppen at jeg har utviklet meg. Fordi det som er så digg er at det handler ikke om å få til det samme som alle andre, det handler om å få til det DU vil og det DIN kropp er i stand til og utvikle DEG selv! Og ikke minst det å finne den indre roen og styrken som kommer ved å praktisere yoga. 

Grunnen til at jeg gjør akkurat yoga er fordi det er en så utrolig bra treningsform for de med fibromyalgi, som jeg har, i tillegg hjelper det meg å koble ut, stresse ned og bare puste! - Når jeg pleide å bli kalt duracel kanin, sier kanskje det noe om tempoet og stressnivået jeg hadde før..

Akkurat denne posen her, er faktisk veldig fin å gjøre hver dag! Omvent L, eller halv håndstående om du vil, er en super måte å trene seg opp på veien til å stå på hender (Jeg er ikke helt der enda at jeg klarer å stå på hender uten å måtte ta til veggen)
Denne øvelsen styrker kjernemusklaturen, armleddene og armer, samtidig som du tøyer nakke og skuldre og får nytt oksygen til hjernen!
Så om du føler deg litt trøtt og slapp, finn en vegg, klatre opp og stå i omvent L, HUSK å puste og så får du deg en liten boost!



Why do I love Yoga?
Kort fortalt fordi kroppen blir sterk innenfra og ut, og det gjelder ikke bare musklene, men hele kroppen og sinnet 
​♥

_____________________
Har du prøvd yoga? Del gjerne din erfaring med det!

 

8 kommentarer

Så inspirerende! Hvem følger du på youtube når du gjør yoga? Ønsker å starte med det selv, men trenger litt tips til bra øvelser :)

Malin: Så hyggelig at du syns =) jeg følger en som heter Adriene, her er link til kanalen hennes på youtube https://www.youtube.com/user/yogawithadriene

Stilige bilder! Har aldri prøvd yoga nei :-)

Hanna Sund: Takk for det! :)

Akkurat begynt med yoga selv så det her var

motiverende lesning :) Følger Adriene selv ☺️

Silje: Så hyggelig å høre! :)
Adriene er helt fantasisk! <3

Inspirerende ! Nå fikk jeg enda mer lyst å

Starte med yoga:) tror jeg bil ha veldig godt av det:)

Takk skal du ha :D

Skriv en ny kommentar