hits

Hva er det å ha nerver for?!

Go' etterermiddag folkens!
Hvordan har dere det denne mandagen?

Jeg har det både kjempebra og helt grusomt samtidig!
Etter en deilig helg med å stå på ski har jeg max gangsperr, men det er den kjempebra biten.. Akkurat nå befinner jeg meg på Flesland- skal en liten tur til Oslo og det gleder jeg med så utrolig masse til!
Samtidig, er det også grunnen til at jeg har det helt grusomt...
Av en eller annen grunn har jeg helt ekstreme reisenerver.
Dette varierer litt fra gang til gang når jeg reiser, men i dag kjenner jeg virkelig angsten gripe tak.
Det er jo faktisk ikke noe å være nervøs for, jeg skal jo fly den mest vanlige strekningen som fins i et behagelig flysete hvor det til og med er rom for en liten powernap.
Selv om jeg vet alt dette, vil ikke kroppen spille på lag og jeg har målt puls jevnlig på mellom 105 og 130. ( takk Samsung gear for oppdatering )

Jeg er klam i hendene, jeg skjelver, magen vrenger seg og jeg er svimmel..

MEN- jeg sitter her, klar for å fly, klar for å utfordre angsten og gjøre det som kroppen vil at jeg helst skal la være å gjøre.
For om jeg ikke utfordrer denne dumme angsten og gjør de tingene jeg har lyst å gjøre, så blir jeg aldri kvitt den. Kanskje jeg aldri heller blir kvitt angsten, men forskjellen nå i forhold til ja, si bare et halvt år siden, nå VET jeg nå at disse symptomene som kroppen kaster etter meg, er nettopp det, symptomer av angsten og ikke at noe er galt.
Derfor har jeg nå klart å finne meg et par metoder for å takle angsten når jeg er på reisefot.

1. Comfy klær! Å føle at klær strammer på når hele kroppen er i spenn er u-digg.

2. Mat! Jeg sliter alltid med å få til å spise gjennom hele dagen før avreise, derfor spiser jeg små måltid og så ofte jeg klarer. I tillegg har jeg alltid med meg noe nøtter og gjerne et eple på turen, lett å spise, og lett å fordøye.

3. Drikk nok vann! Jada, dette høres veldig selvfølgelig ut, men når jeg er nervøs er blæren hyperaktiv, dermed må jeg mye oftere tømme den og da er det lett å bli dehydrert om man ikke fyller på- så drikk godt!

4. Pust... Her kommer yogatreningen godt med, der har jeg lært å puste dyyyypt og det er nettopp det jeg sitter og gjør nå, det roer pulsen betraktelig (nå er den faktisk på bare 88)

5. Musikk! Takk og lov for Spotify, her fins det masse forskjellige lister med anti stress og anti anxiety musikk. Men for meg er det en spilleliste som gjelder, nemlig samlingen av all musikken til Philter. Den musikken er helt magisk og siden en av mine beste venner introduserte meg for bandet så får jeg en sentimental good feeling når jeg hører på dem.

Og så til et av de viktigste punktene for at jeg skal takle angsten-

6. Si det! Fortell noen hvordan du har det! Om du skal fly, si det til personalet at du er nervøs. Eller snakk med en venn før du drar.
Det at jeg har skrevet ned disse punktene nå, det at jeg forteller dere dette, har allerede hjulpet.

Ingenting blir bedre av at du sitter stille og lider, så få det ut, si det til noen og jeg lover at du føler deg lettere til sinns.

Nå nyter jeg det nyeste albumet som Philter slapp nylig, mens jeg kjenner at angsten slipper taket litt og litt.
Takk for at dere leser ♡

Sees over fjellet!
-Charlie

5 kommentarer

Æsjda! Håper turen gikk fint og at du koser deg masse i Oslo :D Gleder meg masse til å høre om alt du skal! Kos deg<3

Alexandra Flaa: Turen gikk jo seff utrolig bra, men kroppen mente noe anna =P haha!
Skikkelig oppdatering kommer så fort jeg har fått gått gjennom alt materiale =)

Katinka Sletten

Katinka Sletten

Kjære, Charlie! Takk for at du skriver om angst på en så normal måte! Det gjør mye for alle andre som sliter med det samme! :) Lykke til! Dette går fint! <3

Katinka Sletten: Tusen takk for fine ord Katinka <3

Det skjønner jeg veldig godt!! Det kommer en dag hvor det lenger ikke er et problem <3

Skriv en ny kommentar